Gebruiksvoorwaarden

  1. Toepassingsgebied

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden treden in werking vanaf 01 januari 2018 en zijn van toepassing op elke bestelling van producten en diensten die wordt gedaan door middel van de Dienst zoals gedefinieerd in artikel 3 en die wordt aangeboden op de funebra.com website, waarbij eventuele algemene voorwaarden van de Koper niet van toepassing zijn.
De funebra.com website is alleen toegankelijk voor professionals in de uitvaartbranche (uitvaartondernemers, crematoriumbeheerders) en voor potentiële sponsors van het Funebra magazine.

Bepalingen die in strijd zijn met deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn niet van toepassing.

De onderhavige algemene verkoopvoorwaarden zijn niet van toepassing op de andere activiteiten van Asbl funebra

  1. Funebra.com contactgegevens

Koninklijke Federatie van de Belgische Uitvaartbranche VZW

in het kort FUNEBRA

Kuipersstraat 7/42, B-2000 Antwerpen

Email : info@funebra.be

Ondernemingsnummer: 0409356529

Belfius IBAN: BE31 0689 0501 2855 BIC: GKCCBEBB

  1. Definitie van de dienst en de begunstigden

Dienst: de online aankoopdienst van producten en diensten die op de website funebra.shop worden aangeboden

De Service en de daarin aangeboden producten zijn bestemd voor professionals en rechtspersonen die de via de Service aangeschafte producten uitsluitend voor professionele doeleinden aanschaffen of gebruiken, hierna te noemen de "Koper(s)".

Funebra en de Kopers die producten kopen voor professionele doeleinden verklaren uitdrukkelijk vrijgesteld te zijn van de bepalingen van de artikelen XII.6, § 1, 8° en de artikelen XII.7, § 1, en XII.8 XII.9 van het Wetboek van Economisch Recht met betrekking tot aankopen voor professionele doeleinden.

  1. Sluiting van het contract en aanvaarding van de algemene voorwaarden

De producten en diensten die via de Dienst voor aankoop worden aangeboden, vormen op geen enkele wijze een contractueel voorstel, zodat de loutere wens van de Koper om deze te verwerven, buiten het proces van het plaatsen van een bestelling, op zich geen aanleiding kan geven tot een contractuele relatie.

Indien de Koper onbekend is in onze database, wordt de bestelling opgeschort totdat Funebra heeft gevalideerd dat de Koper inderdaad in aanmerking komt en voldoet aan de criteria zoals gedefinieerd in het toepassingsgebied.

Daar staat tegenover dat het doorlopen van het hierna beschreven bestelproces voor Afnemer contractueel bindend is, waarbij Funebra jegens Afnemer pas rechtsgeldig gebonden is vanaf het verzenden van een factuur door Funebra, zoals hierna uiteengezet en onder voorbehoud van validatie van betaling.

In geval van betaling per bank heeft de Koper een termijn van 7 werkdagen om deze te voldoen. Indien betaling binnen deze termijn uitblijft, is Funebra ontslagen van iedere verplichting jegens de Koper en wordt de bestelling geannuleerd zonder dat aan de Koper kosten in rekening kunnen worden gebracht.

Onverminderd het voorgaande is Funebra gerechtigd te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving de verkoop van producten en diensten op te schorten, het assortiment van producten en diensten te wijzigen of de prijsstelling van haar producten en diensten aan te passen, met dien verstande dat dergelijke wijzigingen geen invloed hebben op eerder door Funebra geaccepteerde bestellingen.

Door het bestelformulier in te vullen en te valideren, wordt verondersteld dat de Koper zonder voorbehoud deze Algemene Verkoopsvoorwaarden aanvaardt, evenals de Disclaimer die op de site staat.

  1. Bestelprocedure

De Koper bekijkt het eShop-gedeelte van de funebra.com website en kiest de producten die hij/zij wenst.

De Koper kan de omgeving kiezen waarin hij de producten wil zoeken of raadplegen die aan zijn behoeften beantwoorden.

Op de homepage biedt de eShop verschillende tabbladen voor specifieke omgevingen:

  • Een tabblad "Stempels" waarin de Koper vooral producten voor professionele behoeften zal vinden
  • Een tabblad "Lidmaatschap" waar de Koper zich kan aanmelden als lid van Funebra

Het staat Funebra echter vrij om inschrijving als lid te weigeren indien de koper niet voldoet aan de in de Funebra-statuten omschreven criteria of geen ondernemer is.

In geval van weigering door Funebra om het bedrag van een lidmaatschapsbijdrage te aanvaarden, zal het worden terugbetaald.

  • Een tabblad "Reclame" waarin de Koper voornamelijk de mogelijkheid zal vinden om een advertentie in het Funebra magazine te plaatsen

Het feit dat advertentieruimte wordt besteld, is geen garantie dat de bestelling zal worden gehonoreerd, waarbij Funebra een bestelling kan weigeren die in strijd is met haar belangen in de ruimste zin van het woord. In dat geval worden de ontvangen bedragen aan de Koper terugbetaald en wordt zijn factuur geannuleerd door een creditnota.

Funebra blijft de enige eigenaar van de keuze van advertenties voor haar tijdschrift en is derhalve niet verplicht een bestelling te aanvaarden. De koper aanvaardt de facto de beslissing van Funebra om zijn advertentie al dan niet te publiceren. In geval van weigering zullen de betaalde bedragen worden terugbetaald.

  • In de toekomst kunnen andere tabbladen worden toegevoegd zonder dat dit afbreuk doet aan de verschillende artikelen van deze algemene verkoopvoorwaarden

De Koper selecteert een of meer producten die hij wil kopen via het pictogram "Bestellen". Als er een abnormale hoeveelheid producten is geselecteerd, wordt de Koper gewaarschuwd door een pop-up die aangeeft dat de hoeveelheid producten niet voldoet.

Aan het einde van de productkeuze klikt de Koper op het "volgende" of soortgelijke icoon en wordt hij geïnformeerd over de door Funebra voorgestelde leveringswijze.

Elke bestelling die via deze service wordt geplaatst, wordt als definitief beschouwd zodra de onderstaande opeenvolgende stappen zijn voltooid.

Elke stap wordt achtereenvolgens voltooid door de "klik" van een "Volgende" bevestigingsicoon. Indien de Koper een element van zijn bestelling wenst te wijzigen, klikt hij op het pictogram "Vorige". Bij de laatste bevestiging (beschreven in artikel 5.f), is de Koper contractueel gebonden.

a. Bestelgegevens ("Mijn winkelwagen" scherm)

Aan de Koper wordt ter bevestiging een webpagina aangeboden met de gegevens van de door de Koper geplaatste bestelling (besteloverzicht).

Besteldetails omvatten:

- De hoeveelheid en de naam van de bestelde producten;

- De eenheidsprijs van elk product, de totale prijs van de bestelling inclusief BTW, de verzendingskosten en de

mogelijke behandeling ;

Indien de Koper zijn/haar bestelling wenst te wijzigen of te corrigeren, klikt hij/zij op de icoontjes "product verwijderen" of "hoeveelheden wijzigen".

Indien de Koper de bestelling wenst uit te voeren, klikt hij op "bestellen of doorgaan naar kassa".

b.al dan niet een factuur aanvragen ("identificatiescherm")

Indien de Koper van plan is de bestelde producten/diensten voor beroepsdoeleinden te gebruiken, kan hij dit aangeven door een BTW- of ondernemingsnummer in te voeren. In ieder geval zal de koper een factuur ontvangen.

Indien de Koper de bestelling wenst uit te voeren, klikt hij op "Bestellen".

c.Afleveradres en contactgegevens ("Persoonlijke gegevens" scherm)

De Koper dient zijn leveringsadres en contactgegevens op te geven en wordt verzocht zijn factuuradres, leveringsadres (indien verschillend van het factuuradres) en contactgegevens op te geven.

Om naar de volgende stap over te gaan, moet de koper het tabblad "Ik heb de verkoopsvoorwaarden gelezen en aanvaard" aanvinken en op "Volgende" klikken.

d.Keuze van betalingswijze

In deze vierde fase,

Of de koper wordt verzocht te betalen via Sepa overschrijving (online betaling)

Of de Koper kiest voor betaling via bankoverschrijving (offline betaling).

Zodra de betalingsmethode is gekozen, gaat de Koper verder met de bestelling door op het pictogram "Volgende" te klikken.

De koper zal dan de leveringsmethode kiezen

e.Besteloverzicht

In deze vijfde stap geeft een scherm/e-mail een samenvatting van de door de Koper ingevoerde informatie en omvat de beschrijving van de bestelde producten, de totale prijs per artikel en de totale prijs van de bestelling inclusief BTW.

Indien de Koper zijn/haar bestelling nog wenst te wijzigen, kan hij/zij op "vorige" klikken en terugkeren naar de vorige stappen.

Indien de Koper akkoord gaat met de samenvatting van de bestelling, valideert hij zijn bestelling

f. Betaling van de bestelling en betaalbaarstelling

Wanneer de Koper zijn betaling valideert, is hij contractueel gebonden.

  1. Bevestiging door Funebra en uitvoering van de order

De Koper ontvangt een bevestiging van zijn bestelling per e-mail.

Deze bevestiging omvat:

- Het ordernummer
- De datum waarop de bestelling werd geplaatst
- Het leveringsadres
- De details van de bestelling zoals vermeld in artikel 5, a, met inbegrip van de totale prijs van de bestelling, inclusief alle kosten en BTW
- Funebra's contactgegevens
Funebra behoudt zich het recht voor om de bevestiging van de bestelling op te schorten of te weigeren in de volgende gevallen

- Onvolledige of onjuiste bestelling ;

- de Koper komt niet in aanmerking volgens §2 van het toepassingsgebied
- Mededeling van kennelijk onjuiste gegevens ;
- Niet-betaling van eerdere leveringen of weigering van toestemming door de financiële instelling van de Koper (zie hieronder: betaling);
- Niet-bevestiging van betaling

- door Funebra om welke reden dan ook geweigerde reclame

- De koper is geen lid van Funebra, uitvaartondernemer, sponsor van het tijdschrift, crematoriumbeheerder

  1. Bewijsmateriaal

Niettegenstaande enig schriftelijk bewijs of bewijs bewaard op een andere duurzame drager waartoe de koper toegang heeft, wordt overeengekomen dat de geautomatiseerde registers bewaard in de geautomatiseerde systemen van Funebra, haar host of haar betalingspartner, het bewijs vormen van de communicatie, van de inhoud van de orders en van alle transacties tussen de partijen.

  1. Aanbod, prijzen en wijzigingen

Aanbiedingen en prijzen zijn geldig op de dag van raadpleging van de funebra.shop site, ze kunnen te allen tijde worden gewijzigd, met dien verstande dat deze wijzigingen geen invloed hebben op de verplichtingen van de partijen met betrekking tot bestellingen die eerder door Funebra zijn bevestigd. In voorkomend geval kan elke wijziging van het Belgische BTW-tarief onmiddellijk worden doorberekend in de aangegeven prijzen.

Alle andere huidige en toekomstige indirecte belastingen, rechten en heffingen (met uitzondering van inkomsten- en winstbelastingen) die door enige autoriteit kunnen worden opgelegd in verband met of uit hoofde van verkopen waarop deze Algemene Verkoopvoorwaarden van toepassing zijn, zijn altijd voor rekening van de Koper en zijn, indien van toepassing, verschuldigd naast de prijs van de producten. De Koper blijft verantwoordelijk voor alle telecommunicatiekosten die worden gemaakt bij toegang tot het internet en het gebruik van de website.

De prijzen die aan het einde van het bestelproces worden vermeld, zijn de totaalprijzen en omvatten, tenzij anders vermeld, de Belgische BTW en eventuele administratiekosten.

De prijzen zijn in euro.

Sommige artikelen op onze site worden uitsluitend in bulk verkocht en niet per stuk.

In sommige gevallen kunnen bepaalde producten als bundel worden aangeboden. De bundel bestaat uit een set producten die afzonderlijk kunnen worden verkocht.

In deze context zal de aankoop van een van de producten die deel uitmaken van de bundel automatisch de andere producten die deel uitmaken van deze bundel onder de aandacht brengen, zodat de Koper, indien van toepassing, kan profiteren van het commerciële voordeel dat hieruit voortvloeit. Het commerciële voordeel dat voortvloeit uit een gebundelde aanbieding zal altijd duidelijk worden aangegeven aan de Koper.

Bovendien kunnen sommige producten zelf uit meerdere artikelen bestaan. In dergelijke gevallen hebben deze producten al een prijs waarin een mogelijk voordeel is verwerkt.

  1. Beschikbaarheid

De productaanbiedingen en prijzen van Funebra zijn geldig zolang deze zichtbaar zijn op de website funebra.shop, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden bij Funebra of haar leveranciers.

In geval van tijdelijke of definitieve onbeschikbaarheid van een product of dienst, wordt de Koper door de klantenservice van Funebra op de hoogte gebracht en kan hij ofwel zijn bestelling annuleren ofwel een product of dienst accepteren dat vergelijkbaar is met het product of de dienst die hij had besteld.

Funebra kan ook, met voorafgaande kennisgeving aan de Koper, de bestelling geheel of gedeeltelijk uitstellen, slechts een deel van de bestelling leveren, waarbij het andere deel dan voor vergoeding in aanmerking komt, of de Koper producten of diensten aanbieden die vergelijkbaar zijn met die welke het onderwerp zijn van de bestelling.

Indien de Koper de voorgestelde alternatieve oplossing weigert, zal Funebra overgaan tot gehele of gedeeltelijke terugbetaling van zijn bestelling, afhankelijk van het feit of deze al dan niet gedeeltelijk is geleverd.

Wanneer een op de site aangeboden product of dienst zelf uit verschillende artikelen bestaat, zal dit product of deze dienst bij levering niet worden gesplitst.

Funebra kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van de tijdelijke of definitieve onbeschikbaarheid van een product of dienst.

  1. Levering

De bestelling wordt geleverd op het door de Koper tijdens het bestelproces aangegeven leveringsadres en op de aangegeven wijze.

De bestelde producten kunnen enkel geleverd worden op een adres in België, met uitzondering van een postbus.

Aangezien eShop-zendingen waardevolle artikelen bevatten, worden ze altijd voorzien van een barcode en verzonden. Het document dat het resultaat is van het scannen op het moment van de levering van de bestelling, vormt een vermoeden van de effectieve levering van de bestelling (en van de correcte ontvangst ervan door de Koper), dat als bewijs geldt, tenzij de Koper het tegendeel bewijst.

Funebra behoudt zich echter het recht voor om voor elke bestelling de meest geschikte methode van levering te kiezen. Funebra kan er dus voor kiezen om een bestelling aangetekend te versturen, afhankelijk van de kenmerken van de bestelling (bedrag gelijk aan of hoger dan €250), het leveringsverleden (eerdere problemen gemeld door de Koper, mogelijke betwisting betreffende de levering, enz.) of objectieve criteria die het mogelijk maken om leveringsproblemen te voorzien en/of te anticiperen (niet-conforme brievenbus, brievenbus gedeeld door meerdere geadresseerden, enz.)

De bestelde producten gaan altijd vergezeld van een afleveringsbon.

  1. Facturering

Funebra factureert slechts in de zin van de BTW-wetgeving voor zover de Koper een BTW- of ondernemingsnummer heeft en op voorwaarde dat hij zijn BTW-nummer of, indien hij dat niet heeft, zijn ondernemingsnummer invult in het daartoe bestemde veld tijdens het bestelproces.

In de gevallen waarin de wet zulks vereist, reikt Funebra niettemin een inkoopfactuur uit aan de woon- of vestigingsplaats van Afnemer, ongeacht of deze al dan niet een BTW- of ondernemingsnummer heeft.

Funebra kan alleen een factuur uitreiken voor haar eigen producten en diensten.

De Koper heeft de mogelijkheid om een facturatieadres op te geven dat verschilt van het leveringsadres van de bestelling. Net als het leveringsadres moet het factureringsadres zich echter in België bevinden.

  1. Levertijden

Bestellingen worden minstens één keer per week verwerkt en verzonden.

De vermelde levertijden zijn gemiddelde verwerkings- en levertijden en worden louter ter indicatie gegeven. Het niet naleven van deze indicatieve leveringstermijnen kan geen aanleiding geven tot enige vorm van schadevergoeding vanwege de Koper.

Indien echter één of meer bestelde producten niet binnen 15 kalenderdagen na bevestiging van de bestelling aankomen op het opgegeven afleveradres, is het aan de Koper om binnen een redelijke termijn contact op te nemen met de Funebra Klantenservice via het e-mailadres info@funebra.com om de status van uw bestelling te controleren.

In het geval dat de Koper het bewijs levert, in overeenstemming met artikel 10, dat de bestelling niet geleverd werd binnen de 15 kalenderdagen na de bevestiging ervan, kan de Koper de bestelling annuleren, zonder schadevergoeding, op voorwaarde dat hij dit per e-mail of aangetekend schrijven meldt aan de contactgegevens vermeld in artikel 23 van onderhavige algemene voorwaarden.

Eventueel reeds door de Koper betaalde bedragen worden hem dan terugbetaald binnen 30 dagen na ontvangst van het verzoek tot annulering.

In geval van niet-levering van een bestelling heeft de Koper een termijn van 45 dagen na bevestiging van de bestelling om Funebra schriftelijk op de hoogte te stellen van deze niet-levering. Na deze termijn wordt de bestelling de facto geacht te zijn geleverd en aanvaard door de Koper en kan deze niet meer in aanmerking komen voor ruiling of restitutie.

In elk geval kan de koper zijn pakje volgen via de website Bpost.be.

Funebra behoudt zich het recht voor om de levering van producten op te splitsen in verband met de beschikbaarheid ervan. In geval van gedeeltelijke levering van een bestelling, moet het laatst geleverde product binnen de bovenvermelde termijn van 15 dagen vallen.

Als een product op de site uit meerdere artikelen bestaat, wordt dit product bij levering niet opgesplitst.

De Koper kan zijn/haar bestelling betalen door middel van een bankoverschrijving. In dit geval zal Funebra de bestelling pas verwerken nadat zij het te betalen bedrag heeft ontvangen. Levertijden zijn daarom langer dan bij het gebruik van een ander betaalmiddel en zijn met name afhankelijk van het moment waarop uw financiële instelling op de hoogte wordt gesteld van uw overboekingsverzoek en de tijd die nodig is om dit te verwerken.

  1. Verwerkingskosten

Eventuele verwerkingskosten die de Koper moet betalen, worden online meegedeeld tijdens het aankoopproces. Deze kosten worden ook opgenomen in de bevestigingsmail en toegevoegd aan de prijs van het/de bestelde product(en) en diensten.

Indien Funebra de levering splitst, om redenen van beschikbaarheid, worden de eventuele verwerkingskosten slechts eenmaal in rekening gebracht.

  1. Niet-naleving

a.Algemeen

Alle producten en diensten die via de Dienst worden aangeboden, worden te goeder trouw en zo nauwkeurig mogelijk beschreven. De op de website funebra.shop gepresenteerde afbeeldingen hebben echter geen contractuele waarde.

De Koper is verplicht de inhoud van de bestelling bij ontvangst te controleren.

Indien het ontvangen product niet overeenkomt met het door de Koper bestelde product of indien het beschadigd is, heeft de Koper de mogelijkheid het product binnen een periode van 14 dagen, ingaande op de dag na aflevering, aan Funebra te retourneren volgens onderstaande retourprocedure.

Funebra zal het product binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van het geretourneerde product omruilen of het bedrag van de bestelling terugbetalen, alsmede eventuele administratiekosten.

Na deze periode van 14 dagen worden de geleverde producten niet teruggenomen of terugbetaald.

Funebra behoudt zich echter het recht voor om geretourneerde producten niet te vergoeden indien deze onvolledig of beschadigd worden geretourneerd.

Funebra kan enkel de conformiteit van haar eigen producten en diensten garanderen.

b. Terugkeervoorwaarden

De koper die een op onze webwinkel gedane aankoop wenst te retourneren, is verplicht deze bestelling uitsluitend naar het hoofdkantoor van Funebra te brengen.

De bestelling moet in de originele verpakking en in perfecte staat worden geretourneerd, en moet vergezeld gaan van de leveringsbon.

De redenen voor de terugzending (die ook het herroepingsrecht als bedoeld in artikel 15 kunnen zijn) moeten duidelijk worden vermeld op de afleveringsbon die bij het (de) teruggezonden artikel(en) wordt (worden) gevoegd.

Bij het overhandigen van de bestelling worden de Koper geen retourkosten aangerekend.

Elk ander middel dat de Koper gebruikt om een bestelling die hij/zij op onze online shop heeft geplaatst te retourneren (bijvoorbeeld door het in een brievenbus te deponeren) is op eigen risico van de Koper. De Koper kan achteraf geen aanspraak maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie in geval van verlies van zijn/haar bestelling.

c.Levering

Een bestelling wordt in het algemeen geacht te zijn geleverd conform artikel 10 van deze voorwaarden op basis van het resultaat van de bij aflevering van de bestelling uitgevoerde scan. Indien één of meer bestelde producten de Koper niet binnen 15 kalenderdagen na bevestiging van de bestelling hebben bereikt op het opgegeven afleveradres, is het aan de Koper om binnen een redelijke termijn contact op te nemen met Funebra (waarvan de contactgegevens staan vermeld in artikel 23) om de status van zijn bestelling te controleren.

 

  1. Herroepingsrecht

--------------------------------------

Overeenkomstig Boek VI "Marktpraktijken en consumentenbescherming" van het Wetboek van Economisch Recht beschikt de Koper die optreedt als consument (zoals bepaald in artikel 3) over een termijn van 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van de bestelling, om verzaking aan de aankoop te kennen te geven.

De professionele klant komt niet in aanmerking voor dit verzakingsrecht.

--------------------------------------

Indien de aankoop betrekking heeft op gepersonaliseerde producten, heeft de Koper dit recht niet.

Herroeping kan per e-mail of per aangetekende brief gericht aan Funebra, waarvan de contactgegevens zijn vermeld in artikel 23. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, is het voldoende om de kennisgeving waarin staat dat het herroepingsrecht is uitgeoefend, te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Het verzakingsrecht van de Koper is onderworpen aan de teruggave van de volledige levering zo snel mogelijk, en in ieder geval binnen 14 werkdagen na de verzending van de e-mail of aangetekende brief waarin de verzaking wordt gemeld. Na deze termijn van 14 dagen worden de geleverde producten niet meer teruggenomen of vergoed. Funebra behoudt echter het recht om geretourneerde producten niet te vergoeden indien deze incompleet of beschadigd zijn bij retourzending.

Bij het retourneren van een bestelling dient de Koper zich te houden aan de retourvoorwaarden zoals uiteengezet in artikel 14 van deze algemene voorwaarden.

Funebra vergoedt het bedrag van de betreffende bestelling, alsmede eventuele administratiekosten, na ontvangst van het/de geretourneerde product(en) en mits deze in perfecte staat verkeren.

  1. Betaling

In het algemeen zijn bestellingen die via de Dienst worden geplaatst online te betalen, er kan, op het moment van de bestelling, een machtiging worden gevraagd aan uw financiële instelling.

Naast deze online methodes kun je je eshopbestelling ook betalen via een bankoverschrijving vanaf een van je rekeningen. Je bestelling wordt pas verwerkt als we je betaling hebben ontvangen.

Iedere eenzijdige stap van de Koper jegens zijn bankinstelling, gericht op het betwisten van een betaling in onze webwinkel of iedere handeling van de Koper die op enigerlei wijze leidt tot een tijdelijke of definitieve blokkering van tegoeden ten gunste van Funebra, (i) annuleert de facto iedere verwerking van de bestelling en (ii) annuleert in geval van een reeds uitgevoerde verwerking de facto ieder recht op terugbetaling van de bestelling of toezending van een vervangende zending.

Funebra blijft eigenaar van de verkochte producten tot volledige betaling van de prijs. Betaling mag nooit gesplitst worden en moet voor het volledige bedrag van de bestelling zijn.

  1. Intellectuele rechten

De funebra.com website en de inhoud ervan zijn auteursrechtelijk beschermd. Het bevat ook afbeeldingen die beschermd zijn door het auteursrecht van derden. Het geheel of gedeeltelijk kopiëren, vertalen, wijzigen of verspreiden van deze site en/of deze afbeeldingen, in welke vorm dan ook, is verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Funebra of die derden, al naar gelang het geval.

Elke reproductie, vertaling, wijziging of verspreiding, geheel of gedeeltelijk, van de hierboven vermelde elementen is strikt verboden. Elke inbreuk op deze intellectuele eigendomsrechten zal leiden tot burgerlijke en strafrechtelijke vervolging.

  1. Disclaimer - Beperking van aansprakelijkheid

Funebra kan niet aansprakelijk worden gesteld voor welke directe of indirecte schade (bedrijfsschade, winstderving, verlies van kansen, etc.) dan ook die voortvloeit uit het gebruik van de Dienst, te late levering, niet-conforme levering of niet-levering, waarbij de enige schadevergoeding waarop Afnemer aanspraak kan maken de vergoeding is van de niet geleverde, niet-conforme of geretourneerde producten of diensten.

Bovendien is Funebra niet verantwoordelijk voor de inhoud van sites van derden waarnaar zij een hypertext link legt, in het bijzonder met betrekking tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Funebra kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering van bestellingen in de volgende gevallen: in geval van overmacht, onderbreking of gehele of gedeeltelijke staking, met name van postdiensten en transport- en/of communicatiemiddelen, in geval van overstroming of brand, in geval van niet-ontvangst van een bestelling als gevolg van een fout of nalatigheid begaan door de Koper of een derde (bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, de invoering van een onvolledig of foutief afleveradres of een adres dat geen correcte distributie van de zending toelaat, een brievenbus die niet voldoet aan de postreglementering).(b.v., maar niet beperkt tot, het invoeren van een onvolledig of onjuist afleveradres of een adres dat een correcte aflevering van de zending niet mogelijk maakt, een postbus die niet voldoet aan de postvoorschriften).

  1. Talen

Funebra biedt de online bestelprocedure aan Kopers in twee talen aan:

- Frans;
- Nederlands.

  1. Archivering

De via de Dienst gesloten overeenkomsten worden door Funebra gearchiveerd, maar zijn niet toegankelijk voor derden (waaronder de Kopers).

  1. Privacy

De persoonsgegevens die u ons via deze site meedeelt en die in onze database zijn opgenomen (naam, voornaam, adres, geslacht, taal, e-mailadres, telefoon, fax en gsm-nummer) worden verwerkt door Funebra, dat verantwoordelijk is voor de verwerking van deze gegevens. Deze gegevens zullen worden verwerkt met het oog op de levering en eventuele facturering van de bestelde producten/diensten en om contact met u op te nemen in geval van problemen.

Deze persoonsgegevens kunnen toegankelijk zijn voor onze IT-dienstverleners die zich buiten de Europese Economische Ruimte kunnen bevinden. De maatregelen die in de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie worden beschreven, zijn aan hen opgelegd.

Funebra behoudt zich het recht voor uw persoonsgegevens ook te gebruiken voor het achteraf communiceren van informatie met betrekking tot de door Funebra uitgegeven en/of verspreide diensten in het kader van het gerechtvaardigd belang van Funebrat om deze diensten bij haar klanten onder de aandacht te brengen. Het kan ook worden meegedeeld aan organisaties die deel uitmaken van Funebra met het oog op het meedelen van informatie over hun eigen producten en diensten.

De verstrekte persoonsgegevens worden gedurende 3 jaar bewaard.

Indien u bezwaar wenst te maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor de communicatie van informatie met betrekking tot de door Funebra verstrekte en/of verspreide diensten en voor de doorgifte daarvan aan de organisaties die deel uitmaken van Funebra, kunt u dit te allen tijde kenbaar maken door een schriftelijk, gedateerd en ondertekend verzoek daartoe, vergezeld van een kopie van uw identiteitskaart, te richten aan het adres van Funebra.

Onder bepaalde voorwaarden kunt u ook toegang krijgen tot uw persoonsgegevens, indien nodig rectificatie verkrijgen, verwijdering verkrijgen, de verwerking beperken of om portabiliteit verzoeken door een schriftelijk, gedateerd en ondertekend verzoek, vergezeld van een identiteitsbewijs, naar hetzelfde adres te sturen. Ten slotte kunt u een klacht indienen bij de bevoegde autoriteit in België indien geen gevolg wordt gegeven aan een dergelijk verzoek: https://www.privacycommission.be/fr.

  1. Rechtszaak

Elk geschil met betrekking tot het gebruik van de Dienst en de toepassing of interpretatie van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch recht. In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van Antwerpen bevoegd.

  1. Klantendienst en klachten

Voor de opvolging van de bestelling en/of voor elke vraag of eventuele klacht betreffende de conformiteit van de geleverde producten in het kader van de Dienst, kan de Koper zich wenden tot:

Koninklijke Federatie van de Belgische Uitvaartbranche VZW

in het kort FUNEBRA

Kuipersstraat 7/42, B-2000 Antwerpen

Ondernemingsnummer: 0409356529

Belfius IBAN: BE31 0689 0501 2855 BIC: GKCCBEBB

Website : funebra.be funebra.com funetime.be

Email : info@funebra.be

 

Wanneer u contact opneemt met Funebra over een mogelijk probleem met uw bestelling, Vermeld altijd uw ordernummer. Met deze informatie kunnen we uw verzoek sneller en efficiënter verwerken.

U vindt uw bestelnummer in de bevestigingsmail en op de leveringsbon die bij de verzonden artikelen zit.

Eventuele transactievoorstellen die op commerciële basis worden gedaan, mogen in geen geval worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.